موتور 8 سیلندر مجهز به سوپرچاجر با حجم دقیق 5439 سیسی مرسدس بنز در کارگاه AMG و توسط دست مونتاژ شده و سپس بر روی SLR نصب می شود.
این موتور تقویت شده 650 اسب بخار قدرت در 6500 دور در دقیقه و 820 نیوتن متر گشتاور در 3250 دور در دقیقه تولید می کند و در مقایسه با موتور 24 اسب بخار قویتر و 40 نیوتن متر پر کشش تر است.
نیروی تولیدی موتور از طریق گیربکس 5 سرعته و خودکار مرسدس بنز به چرخهای عقب منتقل می شود. راننده می تواند دو نوع برنامه مختلف را برای تعویض دنده ها انتخاب کند.
برای این مدل سفارشی از کمک فنرها و فنرلولهای سفتتری استفاده شده و همچنین ارتفاع بدنه در هر دو محور به میزان 10 میلیمتر کاهش یافته است. رینگها نیز از نوع سبک وزن و 19 اینچی بوده و از میان آنها میتوان دیسکهای ترمز کربنی و گیرههای قرمز آلومینیومی را مشاهده کرد. از دیگر تغییرات بدنه میتوان به بالهی کمکی بهتر برای ترمزگیری بر روی صندوق عقب، دیفیوزر یکپارچه در مرکز سپر عقب، شکافندهی هوا در سپر جلو و اسپویلرهای کوچک در چرخها برای جلو گیری از بوجود آمدن جریانات گردابی اشاره کرد.
در SLR 722s بجز دو قاب آلومینیومی، تمامی شاسی یکپارچه از فیبر کربن ساخته شده که استحکام و ایمنی فوق العادهای را به ارمغان آورده است بطوری که مقاومت پیچشی این شاسی حتی با بسیاری از سوپر اسپرتهایی که دارای سقف فلزی هستند برابری می کند.
برای ایمنی هرچه بیتر سرنشینان ستون A با میله های فولادی تقویت شده اند و علاوه بر این ایربگهای هوشمند در جلو، طرفین و قسمت زانو ها، کمربندهای ایمنی هوشمند و سیستم نمایش فشار باد لاستیکها در نظر گرفته شده است.
سقف این اتومبیل از نوعی پارچهی مخصوص ساخته شده که در سرعت های بالا از مقاومت خوبی برخوردار است. عملکرد سقف بصورت نیمه خودکار است بدین شکل که ضامنهای جلویی آن را باید با دست خلاص کرد تا مابقی کار بصورت برقی و در مدت 10 ثانیه انجام شود. فرآیند بستن سقف نیز به همین شکل است یعنی در انتهای کار باید ضامنها را بصورت دستی به قاب شیشهی جلو متصل کرد.