مدلهای جدید پرادو مانند نسل قبلی خود، دارای زاپاسی هستند که میتواند در زیر خودرو یا در پشت درب عقب نصب شود؛ به عنوان مثال در بازار انگلستان تویوتا پرادو تنها با زاپاس زیر قابل سفارش است درحالیکه در کشورهایی مانند آرژانتین و استرالیا با زاپاسی که پشت درب عقبی خودرو تعبیه شده عرضه میشود.
حال اندکی به ابعاد کلی خودرو دقت کنیم؛ پرادوهای جدید در طول و عرض به ترتیب 40 و 25 میلیمتر بزرگتر شدهاند درحالیکه از ارتفاع خودرو چیزی در حدود 50 میلیمتر کاسته شده؛ فاصله محوری خودرو نیز از 2790 میلیمتر به 2850 میلیمتر رسیده است.
در بازارهای جهانی تویوتا پرادو تنها با دو پیشرانه بنزینی و دو پیشرانه دیزلی عرضه میشود. نسخههای بنزینی آن شامل 2.7 لیتری چهارسیلندر با قدرت 160 اسببخار و 4.0 لیتری شش سیلندر با قدرت 271 اسببخار است. پیشرانه 3.0 لیتری دیزلی آن نیز 94 اسببخار قدرت دارد درحالیکه مدل توربو دیزلی آن تا 170 اسببخار قدرت تولید میکند. مدلهای پنج درب پرادو در سه تیپ با نامهای GX , GXL و VX عرضه شده و مدلهای سه درب آن شامل تیپهای SX و ZR میشوند.
اما با این مقدمه کوتاه به سراغ پرادوهایی میرویم که توسط نمایندگی ایرتویا به فروش میرسند. ایرتویا برای سال 2012 مدلهای Off-Road و On-Road پنج درب و یک مدل سه درب راهی بازار داخلی کرده که همگی آنها نیز دو دیفرانسیل (4WD) خواهند بود.
مدلهای پنج درب وارداتی دارای گیربکس پنج سرعته اتومات هستند که نسبت به گذشته اگرچه ضرایب دندههای آن بهبود یافته اما به نظر میرسد این تغییر بیشتر برای کاهش مصرف سوخت خودرو اعمال شده نه برای یک رانندگی اسپرتتر! پیشرانه V6 این مدل با حجم دقیق 3956 سیسی قادر به تولید 271 اسببخار قدرت در دور 5600 و 381 نیوتنمتر گشتاور در دور 4400 است. وزن خالص این خودرو 2355 کیلوگرم بوده و رینگهای 18 اینچی با تایرهای 265 میلیمتری دارند. مصرف ترکیبی این مدل 12.5 لیتر و حجم باک بنزین آن نیز 87+150 لیتر است.